WELCOME TO THE REAL BLOG
JIKA BUTUH PASSWORD atau BANTUAN, SMS di 083 851 123 234

Monday, March 18, 2013

Program "Speaking Outing" - UNP Kediri - Semester 2

       In second semester, we have an annual event called Speaking Outing. This event is under the speaking lecturer’s responsibility held out of campus. In 2008, we held it in Poh Sarang Church, and in 2009 we held it in Bukit Daun Resort.
       “Speaking Outing is one of the ways to improve the students’ ability in speaking”, Mrs. Dewi said. It was held in a relax situation. A lot of fun games and materials are given by some lecturers to enrich students’ knowledge. In this event, the students are usually divided into some groups. Each group has their special costumes and it must be different in color from one to another group.
      This event definitely will provide the students with the nicest experience in life. So don’t miss it!

Transalation:
       Pada semester kedua, kami memiliki sebuah acara tahunan yang disebut Speaking Outing. Acara ini berada di bawah tanggung jawab dosen Speaking yang diadakan di luar kampus. Pada tahun 2008, kami mengadakan dalam Gereja Sarang Poh, dan pada tahun 2009 kami mengadakan itu di Bukit Daun Resort. 
       "Speaking Outing adalah salah satu cara untuk meningkatkan kemampuan siswa dalam berbicara", kata Ibu Dewi. Ini diadakan dalam situasi santai. Banyak permainan menyenangkan dan bahan yang diberikan oleh beberapa dosen untuk memperkaya pengetahuan siswa. Dalam acara ini, para siswa biasanya dibagi menjadi beberapa kelompok. Setiap kelompok memiliki kostum khusus mereka dan harus berbeda dalam warna dari satu ke kelompok lain. 
       Acara ini pasti akan memberikan para siswa dengan pengalaman terbaik dalam hidup. Jadi jangan lewatkan itu!

Untuk tahun 2012 kemarin Speaking Outing diadakan di Hotel Selo Panggung. Di Speaking ada beberapa game dan aktivitas yang dinilai. Antara lain yang harus kalian siapkan adalah :
  1. Discussion
  2. Speech Contest
  3. Yel - Yel
  4. Ourdoor Games
  5. dll. 
 Dan tentunya semua itu, Full English.
"No English, No Service"

No comments:

Post a Comment